Dzisiaj pomówimy o RPG 7 i jego
klonach. RPG czyli Ruchnoy Protivotankovyy Granatomyot (
Ręczny Przeciwpancerny Granatnik) został opracowany na początku
lat 60 jako następca RPG 2 który nie był w stanie spenetrować
pancerzy nowych czołgów. Jest to konstrukcja prosta, niezawodna i
efektywna dzięki czemu stała się, podobnie jak AK i SWD, wielkim
sukcesem eksportowym oraz doczekała się licznych kopii.
Cechą charakterystyczną RPG 7 jest
pocisk z nadkalibrową głowicą – część która wystaje z lufy
ma średnicę znacznie większą od jej kalibru. Przy strzale, RPG 7
działa jak działo bezodrzutowe – część gazów prochowych jest
wyrzucana z tyłu broni (dlatego lepiej nie stać do 5 metrów za
strzelcem i nie strzelać z zamkniętych pomieszczeń ) dzięki czemu
broń prawie nie posiada odrzutu. Wadą tego rozwiązania jest to że
zdradza pozycję strzelca oraz może poparzyć osobę która będzie na tyle głupia żeby stanąć za strzelcem. Po opuszczeniu przez pocisk lufy w
bezpiecznej odległości od strzelca następuje rozłożenie
stabilizatorów brzechwowych i odpalenie silnika rakietowego który
dodatkowo nadaje prędkość pociskowi zwiększając tym samym jego
zasięg i celność.
Wszystkie warianty RPG 7 posiadają zasięg z tabeli karabiny. Załadowanie
pocisku zajmuje 1 turę. Po załadowaniu pocisku strzelec musi
ręcznie napiąć kurek broni (1 segment) żeby przygotować ją do
strzału.
Niezawodność: wyrzutnia nie zacina się (rzut na zacięcie 20), ale przy strzale musisz jeszcze rzucić dodatkowo kostką za rakietę. Jeśli wypadnie 20 silnik rakietowy się nie aktywował i pocisk wytraci prędkość po przeleceniu niecałych 100m (po czym po 9 sekundach powinien ulec autodestrukcji)
Niezawodność: wyrzutnia nie zacina się (rzut na zacięcie 20), ale przy strzale musisz jeszcze rzucić dodatkowo kostką za rakietę. Jeśli wypadnie 20 silnik rakietowy się nie aktywował i pocisk wytraci prędkość po przeleceniu niecałych 100m (po czym po 9 sekundach powinien ulec autodestrukcji)
O dostępnych pociskach będzie na
końcu.
RPG 7 –Rosyjska konstrukcja.
Najbardziej podstawowa wersja ważąca ponad 6 kilo. Prosta
solidna, niezawodna. Charakteryzuje się dwoma chwytami
pistoletowymi, drewnianą osłoną termiczną i możliwością
podpięcia celownika PGO-7
Wymagana budowa – 13
Dostępność – 15%
RPG-7D – wersja przeznaczona
dla skoczków powietrznodesantowych w odróżnieniu od wersji
podstawowej posiada możliwość podzielenia na dwie części
(złożenie zajmuje dwie tury)
Wymagana budowa – 13
Dostępność – 10%
Type 69 w
1969 doszło do starcia między Chinami a ZSRR (i skończyła się
przyjaźń między dwoma największymi mocarstwami komunistycznymi) w
rezultacie którego okazało się że chiny nie posiadają
indywidualnej broni p-panc która byłaby zdolna do zwalczania
najnowszych czołgów. Zdecydowano się zastosować
inżynierię wsteczną i opracować własną wersję rosyjskiego
granatnika.
Cechy charakterystyczne: pojedynczy chwyt pistoletowy, brązowa
plastikowa osłona termiczna z podłużnymi przetłoczeniami i
wygodny chwyt transportowy. Jest nieznacznie lżejsza od RPG-7 W
stanach tę wersje spotyka się częściej od oryginału.
Wymagana budowa – 13
Dostępność – 20%
Na początku 2000r. amerykańska firma postanowiła spróbować
szczęścia i opracowała własna wersję RPG-7 licząc na to że
zainteresują nią rynki pragnące się uniezależnić od Rosji i
Chin, ale posiadające spore zapasy „wschodniej” broni i amunicji.
Przy okazji postanowili zmodernizować konstrukcje dodając do niej
ponad metr szyn picatinny umożliwiających podpięcie kolby od M-4,
latarek, celownika kolimatorowego, dodatkowych uchwytów i
wszelkiego taktycznego szpeju jakiego można zapragnąć. Do tego
rozpoczęli też pracę nad własną amunicją. Ponoć Posterunkowi
udało się zabezpieczyć fabrykę parę lat temu ale nie wiem czy
udało im się wznowić produkcję.
Airtronic
RPG-7
Cechy charakterystyczne – szyny picanntiny z czterech stron, brak
okładziny termicznej
Wymagana budowa – 13
Dostępność – 20%
Airtronic Mk.777
Po zebraniu doświadczeń w produkowaniu własnej wersji RPG 7 firma
Airtronic postanowiła opracować nowy produkt. Zamiast litej
stalowej lufy opracowano kompozytową lufę z wkładką stalową
dzięki czemu udało się zredukować wagę całej konstrukcji do 3,5
kg! Niestety konstrukcja ta ma mniejszą wytrzymałość i żywotność
od w pełni stalowej (skutki zacięć o 1 w dół)
Wymagana budowa - 10
Dostępność – 10%
Amunicja do RPG 7 składa się z głowicy z silnikiem rakietowym,
stabilizatorów brzechwowych oraz ładunku miotającego. Ładunek
miotający jest osobną częścią, którą zazwyczaj nosi się
odczepioną. Pozwala to skrócić pocisk o kilkanaście centymetrów
( podłączenie ładunku miotającego do pocisku to 3 segmenty)
Ładunek miotający - dostępność 20%, 5 gambli
Kumulacyjna – Standardowy pocisk w zależności od wariantu
penetruje 300-500mm stali pancernej dostępność 20% cena 60 gambli
Kumulacyjna
Tandemowa – zawierająca dwa
ładunki kumulacyjne jeden za drugim. Potrafi spenetrować za jednym trafieniem pancerz
reaktywny – dostępność 5% cena 100 gambli
Odłamkowa
– obrażenia jak granat obronny
dostępność
5% cena 50 gambli
Osprzęt:
Celownik
PGO-7 - specjalny peryskopowy celownik optyczny z prostym dalmierzem i
siatką celowniczą wyskalowaną z myślą o balistyce pocisków do
RPG-7. Używa standardowej rosyjskiej szyny pod optykę (mocowanej z
boku broni) dzięki czemu można go zastosować także do karabinków
AK.
Dostępność
30% ( tak, większa niż broni do której pasuje. Ze względu na
przepisy łatwiej było sprowadzić celownik niż granatnik
przeciwpancerny) cena 40 gambli
Torby/plecaki
na rakiety ( zazwyczaj na 2 lub 3 ) posiadają osobne kieszenie na
rakiety i ładunki miotające.
Dostępność
25% cena 5-15 gambli
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz