poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Projekt #47

Kiedyś, jeszcze przed Wojną, technicy pracowali nad projektem nowego robota wspomagającego akcje ratownicze. Wiesz, czasami było tak, że do jakiegoś miejsca nie można było wysłać ludzi, bo było to dla nich zbyt niebezpieczne (ciekawe, co by powiedzieli o naszych czasach?). Roboty jakie wtedy posiadano nie robiły jednak za ludzi wszystkiego, najczęściej były to małe mobilne jednostki wyposażone w podstawową optykę, które szukały żyjących jeszcze ludzi. W końcu postanowiono opracować robota, który zastąpiłby ludzi. Projekt #047 wyróżniał się wielofunkcyjnością. Dzięki wymiennym modułom był naprawdę wszechstronny. Ludzie przenieśli się z stref zagrożonych przed konsole sterujące robotami. Wyposażone w odpowiednie moduły czterdziestki-siódemki mogły przenosić, podnosić, przecinać, zginać, rozginać, topić...
W momencie upadku bomb oraz podczas Wojny, #047 jako jedyny pozostawał pod kontrolą ludzi, głównie dlatego, że roboty te nigdy nie zostały wyposażone we własną SI. Ludzie musieli mieć nad nimi pełną kontrolę podczas akcji ratunkowych. W pierwszych miesiącach Wojny, bardzo szybko wyprodukowano nowe moduły o przeznaczeniu bojowym. Kiedy ludzie zrozumieli, że przetrwają tylko w schronach, zabrali ze sobą roboty. Okazały się niezwykle przydatne podczas lat zamknięcia w podziemiu. Nie tylko mogły powiększać podziemne schrony oraz wykonywać prace konserwacyjne i porządkowe, ale również mogły wychodzić na zewnątrz, by zbierać potrzebne materiały (najczęściej było to drewno). W tym samym czasie formujący się właśnie Moloch przejął fabryki, mieszczące się głównie na północy z powodu łatwego dostępu do surowców (węgla, żelaza i innych metali), i zmodyfikował linię produkcyjną numeru czterdzieści-siedem wmontowując w nie układy scalone, mikroprocesory, dyski i cały ten szajs, który sprawił, że stały się podwładnymi Bestii. Może zastanawiać po co Molochowi #047 skoro ma tony Mobsprzętu, który nie jest skomplikowany w budowie. Najprawdopodobniej Blaszakowi chodzi dokładnie o to samo, o co chodziło ludziom: wszechstronność. Dodatkowo czterdziestka-siódemka ma własne taśmy produkcyjne, własne linie montażowe. Może być produkowana szybciej i sprawniej od Mobsprzętu, któremu trzeba znaleźć podwozie, karabin, optykę, a następnie to wszystko połączyć. #047 może być jednocześnie jednostką bojową, konstrukcyjną jak i robić coś czego my, ludzie, obawiamy się najbardziej: porywać. Po stronie ludzi zostało tych robotów niewiele, a wszystkie są kontrolowane poprzez przenośne konsole. Moloch ma ich setki, kontrolowanych przez jego krzemowy, obłąkańczy sztuczny mózg.



Nazwa: Robot #047 / Projekt #047
Agresja: 1
Pierwsze Spotkanie: Trudny test Morale
Ruch: 1m na segment, jeśli się rozpędzi to 1,5m na segment
Prędkość: 10,8km/h, max 16,2km/h
Trafienie Maszyny: -10%
Wytrzymałość: 2 Ciężkie + 1 Lekka
Zręczność:
-Strzelanie: 14
-Gunfight: 9
-Walka Wręcz: 8 (bez modułu do walki wręcz) / 11 (z modułem do walki wręcz)
Percepcja: 11
Spryt: 7
Pancerz Ogólny: 1
Redukcja Ran: 1
Ucieczka: TAK (po 1C i 1L)
Tratowanie: NIE
Tryb Berserka: NIE
Autodestrukcja: K20<17 (siła 1) (po 1C i 2L)
Wysokość: 2,20m
Długość: 2,30m
Szerokość: 1,80m
Robot jest na gąsienicach, może obracać kadłubem, ale obrót o 90 stopni zajmuje mu pełną turę. Może podczas niej wykonywać akcje.



Akcje:

- moduł do walki wręcz z piłą tarczową:
za 1/2/3 sukcesy: C/C/K (+1/+2 Zręczności w ataku i obronie)
za 2 sukcesy: rozerżnięcie (K) - tylko jeśli przeciwnik leży
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)








- moduł do walki wręcz z ostrzem obosiecznym:
za 1/2/3 sukcesy: L/C/K (+2/+1 Zręczności w ataku i obronie)
za 3 sukcesy: ucięcie (utrata kończyny) - tylko jeśli przeciwnik leży lub zasłoni się kończyną
za 2 sukcesy: pchnięcie (C) - przeciwnik zostaje nabity na ostrze
za 2 sukcesy: odrzucenie (C + obrażenia od upadku) - tylko jeśli przeciwnik został pchnięty; zostaje następnie uniesiony na ostrzu i rzucony w przód na ziemię






- moduł do walki wręcz z szpikulcem:
za 1/2/3 sukcesy: L/C/C (+1/+1 Zręczności w ataku i obronie)
za 2 sukcesy: nabicie (C) - nabity przeciwnik zostaje uniesiony w górę
za 2 sukcesy: odrzucenie (C + obrażenia od upadku) - tylko jeśli przeciwnik został nabity; zostaje następnie uniesiony na ostrzu i rzucony w przód na ziemię






- moduł z chwytakiem:
za 1/2/3 sukcesy: L/L/C
za 2 sukcesy: chwyt (L) - moduł chwyta przeciwnika i unosi w górę
za 2 sukcesy: ogłuszenie (L) - moduł uderza cel w głowę, ofiara zdaje Bardzo Trudny test Budowy; niepowodzenie skutkuje utratą świadomości






- moduł z miotaczem ognia:
zasięg 20m, Zacięcie: 19-20, tylko długa seria i ogień ciągły
do 12m, 2xC za każdy segment w ogniu - gdy wyjdzie z głównego płomienia postać się gwałtownie pali i na segment otrzymuje dodatkowo 2xL
do 17m, C za każdy segment w ogniu - gdy wyjdzie z głównego płomienia postać pali się otrzymując dodatkowo L na segment
powyżej 17, 2xL za każdy segment w ogniu - gdy wyjdzie z głównego płomienia postać lekko się fajczy otrzymując 2xD na segment
amunicja: zbiornik z paliwem starcza na 3 długie serie lub na 2 serie ognia ciągłego
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)







- moduł z karabinem:
C, PP1, Zacięcie: 19-20, tylko strzały pojedyncze
amunica: 50x.50cal
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)








- moduł z karabinem maszynowym:
C, PP2, Zacięcie: 18-20, Szybkostrzelność: 3
amunicja: 200x7,62mm
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)








- moduł ze sprzężonymi karabinami maszynowymi:
C, PP2, Zacięcie 17-20, Szybkostrzelność: 6
amunicja: 300x7,62mm
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)








- moduł z granatnikiem:
jak granat obronny, Zacięcie: 18-20, tylko ogień pojedynczy
amunicja: 8x40mm
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)


               




- moduł z wyrzutnią sieci:
sieć o powierzchni 4m2, Zacięcie: 19-20, tylko ogień pojedynczy
amunicja: 3 sieci na moduł
za 1 sukces: powalenie (L) - uderzenie bokiem modułu, odrzuca przeciwnika na ziemię, może stracić parę segmentów z powodu ogłuszenia (zależy od MG)
                                           
- moduł inżynieryjny:
zawiera różne narzędzia, ataki jakie można nimi wykonać zależą od inwencji MG, nie jest to moduł bitewny


Selektywne Trafienia:

Optyka:
                Ukrycie: 0
                PT Trafienia: +40%
                Pancerz: 1
                Redukcja Ran: 1
                Rana: Lekka
                Efekt Specjalny: -5 Percepcji, - 4 Zręczności
                K20>12

Optyka Na Broni (tylko moduły strzeleckie):
                Ukrycie: 1
                PT Trafienia: +60%
                Pancerz: 0
                Redukcja Ran: 1
                Rana: Lekka
                Efekt Specjalny: -3 Percepcji, -3 Zręczności
                K20>11

Butla Z Paliwem (tylko moduł z miotaczem ognia):
                Ukrycie: 0
                PT Trafienia: +30%
                Pancerz: 2
                Redukcja Ran: 1
                Rana: Ciężka
                Efekt Specjalny: wybuch (uszkodzenia zależnie od MG)
                K20>7

Gniazdo Modułu:
                Ukrycie: 1
                PT Trafienia: +80%
                Pancerz: 0
                Redukcja Ran: 0
                Rana: Lekka
                Efekt Specjalny: załączony moduł odpada
                K20>5

Gąsienice:
                Ukrycie: 0
                PT Trafienia: +20%
                Pancerz: 0
                Redukcja Ran: 1
                Rana: Ciężka
                Efekt Specjalny: unieruchomienie robota
                K20>7

PS: K20>x oznacza, że wynik powyżej danej granicy skutkuje efektem specjalnym przy niszczeniu celi selektywnych. Przy autodestrukcji jest na odwrót, wynik z rzutu ma być poniżej granicy 17. Trzymamy się zasad matematyki - żeby nie było niepewności przy rzutach - pisałem większe/mniejsze, bez równości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz