poniedziałek, 25 października 2010

Harder, Better, Faster, Stronger

Harder, Better, Faster, Stronger

Wymagania: Charakter 15+, Budowa 15+, Zręczność 15+, Spryt 15+, Percepcja 15+

Work it harder, make it better, do it faster, make us stronger... Jesteś zajebisty. Umiesz robić wszystko!

Bohater umie zrobić każdą rzecz, na którą nie przeznaczył punktów umiejętności bez karnego Suwaka.

5 komentarzy:

  1. Fajna sztuczka, ale wymagania są dość wysokie. Mało kto ma 15 we wszystkim. Poza tym zwykle drużynowy spec myśli, kierowca prowadzi, a człowiek na sterydach walczy. Niezbyt często, więc zdarza się, żeby drużyna nie potrafiła czegoś zrobić. Z drugiej strony nie wiadomo co się zdarzy. Nawet gladiator może być zmuszony do popisania się znajomością chemii.

    OdpowiedzUsuń
  2. A moim zdaniem nie dość, że wymagania za niskie, to jeszcze sztuczka jest dość przegięta. To jednak pozbycie się wszelkich suwaków, a do tego nawet nie zastępuje, a wręcz implikuje użycie "Wszechstronności" człowieka z nikąd. Sztuczki nie powinny dawać tych samych bonusów co cechy. Imo można by dodać do wymagań "Wszechstronność" (i ew. obniżyć statystyki do 13) i wtedy będzie to sztuczka dla bardzo wąskiej grupy osób, ale jednocześnie dość mocna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Za niskie? Człowieku kto normalny ma 15 we wszystkim? Człowiek orkiestra? Pudzianowski? Mięśniak pakuje do 20 w klatę, Indianiec w Percepcje, Gangster w Charakter... Zwyczajnie 20 i 10 to lepiej niż 15 i 15. Co gladiatorowi po tym, że będzie wygadany i elokwentny? Dlatego uważam, że wymagania są okej, ale masz rację- wszechstronność nie jest fajna i sztuczka jest bardzo mocna. Ale wymagania również są wysokie. (chyba, że ktoś upił MG i zaczyny z 80 punktami do rozdania na współczynniki)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakładasz tutaj dwie rzeczy, że ktoś mocno specjalizuje postać oraz że wszyscy kupują punkty.
    Jeśli chodzi o drugie to podstawową metodą jest losowanie, a przy czymś takim potrafią wyjść naprawdę dziwne zestawy statystyk (i dlatego nie jest to najlepszy sposób, ale nvm.)
    Co do pierwszego to nie zawsze tak jest, sam jako jedną z najlepszych wspominam postać, która miała bardzo mocno wyrównane współczynniki, w zasadzie to, jeśli poświęciłbym punkty ze statystyk 16+ i sprzedał jedną lub obie cechy spełniałbym wymagania tej sztuczki. Strata cech z pewnością nie była by aż tak problematyczna jak (tu posłużę się konkretnym przykładem) zabieranie całej drużyny na akcję mającą na celu wykradnięcie pewnej przesyłki od gangerów.
    Mając takiego "człowieka orkiestrę" olewam całkowicie wsparcie ogniowe oraz speca, zamiast tego kupuję po prostu ze 2 medpaki (na wszelki wypadek) kilka lasek dynamitu (zyskuję mat.wybuchowe), montuję do tego zapalniki (właśnie pozbyłem się suwaków z mechaniki i elektroniki) i mam świetne zabezpieczenie na przypadek odkrycia (co prawda bardziej prawdopodobne jest, że będę go potrzebował, obniżyłem zdolności ukrywania się, ale też sporo tańsze niż dodatkowi ludzie do podziału łupu ;) ).
    Owszem, wymagania w tej formie są bardzo trudne do wypełnienia, ale jednak, jak już się uda to drużyna staje się raczej tłem niż uzupełnieniem postaci. W przypadku, który podałem zamiast robić za zwiad i "transport" celu zadania, mój Sand Runner mógłby spokojnie wypełnić całe zadanie sam. A to jest zdecydowanie za wiele, jak na zysk z jednej sztuczki. Inaczej by było, jeśli sztuczka była by dla wąskiej grupy osób, wtedy trzeba by było naprawdę przemyśleć zarówno cyferki jak i fabułę postaci pod jej kątem, a jednocześnie stosunkowo jednak słaba cecha "wszechstronność" (większość graczy maksuje umiejętności oparte na najwyższej cesze) zyskała by dodatkowego kopa, czyli możliwość taniego (to ledwie 200PD!), a potężnego wzmocnienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć!

    Chciałbym się z Wami skontaktować(autorami bloga). Można prosić, aby któryś z Was odezwał się na maila marcin296@vp.pL?

    Pozdrawiam

    MaWro

    OdpowiedzUsuń